کدام یک از ما وجود دارد که بگوید محتوای تجاری یا کالای خاصی را در فضای مجازی ندیده؟ اینستاگرام یا سایت های اینترنتی از بهترین مثال ها برای بازاریابی دیجیتال هستند. صفحه مجازی امروز جای ویترین مغازه ها را گرفته. خیلی از افراد قبل از امتحان کردن یک کالا یا خدمت، ترجیح می دهند آن را با تصویر و متن تجربه کنند، بعد سراغ خرید بروند. آرایشگاه مردانه دقیقا به چنین تبلیغاتی وابسته است. شما در آرایشگاه چهره ی افراد را زیباتر می کنید، چیزی که خیلی ها مشتاق اند آن را به چشم ببینند. به همین دلیل نباید از تبلیغ آرایشگاه در فضای مجازی غافل شد. کار شما هر قدر هم خوب باشد، تا وقتی که عالی نمایش داده نشود، یک فعالیت عادی باقی می ماند. اصلا خود شما در حال مطالعه متنی در سایت ما هستید که اتصالی بین کسب و کار ما و ذهن شما ایجاد کرده! فعالیت مجازی همین قدر پر تاثیر است.
اینستاگرام و سئو سایت، روش های نوین برای تبلیغ آرایشگاه
حتما افرادی را مقابل مغازه ها دیدید که به شما خوش آمد می گویند یا حتی با داد زدن دنبال جذب مشتری هستند. ویترین های نورانی، تبلیغ شهری یا حتی در مقیاس بزرگ، تبلیغ تلویزیونی. اما برای کسب و کار های خرد، این جور چیزها هم دور از انتظار هستند و هم کارکرد قبلی خود را از دست داده اند. به همین خاطر کسب و کارهای محلی برای افزایش فروش خود به دنبال تکنولوژی های جدید می گردند. از بهترین ها، شبکه های اجتماعی و اینترنت هستند. برای تبلیغ آرایشگاه مردانه خود موی مشتریان را اصلاح کنید، با روش های حرفه ای تصاویر را تهیه کنید و با پیگیری فنون خاص، آن ها را به خیلی از مردم نشان دهید.
چیزی که گفتیم البته برای همه آشنا بود. اما افراد موفق در تبلیغات مجازی اساسا چگونه توانسته اند به نقطه ای که هستند برسند. این موضوع یک کسب و کار جداگانه است. سئو و دیجیتال مارکتینگ. البته برای تبلیغ آرایشگاه نیازی نیست که از ریشه قضیه شروع کنید. مطالبی هستند که اگر به درستی از آن ها استفاده کنید، موفقیت دور از انتظار نیست.
چگونه صفحه اینستاگرام خود را بهبود ببخشیم؟
در ادامه چند اصل مهم برای فعالیت در فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام ذکر می کنیم:
- در مورد عکس های خود حساس باشید. شاید مهم ترین بخش تهیه تصاویر زیبا، گویا و حرفه ای است. در مورد افکت ها و اصلاح آن ها اصلا کم نگذارید.
- در فالو کردن اکانت ها دقت داشته باشید. اساسا صفحه تجاری شما کاملا جوی جدا از صفحه شخصی دارد.
- سراغ لینک دادن، فالو کردن های هدفمند و کامنت گذاشتن حرفه ای باشید. متن کامنت ها نباید اصطلاحا روی مخ باشد.
- به محلی بودن کسب و کارتان توجه کنید. اگر در تهران آرایشگاه مردانه دارید، طبیعتا قرار نیست برای استان های دوردست هدف گذاری کنید. حتی از آن جزئی تر شاید بخواهید روی محل های خاصی تمرکز داشته باشید.
- یکی از اولین کار ها برای معروف کردن صفحه، استوری های سرگرم کننده، آیا می دانید و شبیه این مسائل است. اما مثل همیشه باید بیشترین تمرکز روی پست های حرفه ای تبلیغ آرایشگاه باشد.
سایت های اینترنتی و راه های پروموت شدن
به غیر از اینستاگرام، از سال ها پیش، سایت اینترنتی بین مردم و فعالین اقتصادی پرطرفدار بوده است. داشتن یک سایت جمع و جور اما حرفه ای می تواند برایتان اعتماد و اعتبار ایجاد کند. سایت آرایشگاه مردانه باید بیشتر از همه چیز روی تولید محتوای تصویری، ارائه نمونه کار، سئوی سایت و اتصال به شبکه های اجتماعی کار کند.
منظور از سئو این است که با تولید محتوا، پست گذاشتن مرتب و طراحی سایت حرفه ای، تجربه خاصی از گشتن در محیط وبسایت خود ایجاد کنید. حتما با مراجعه به سایت های مختلف تفاوت هایی را بین عملکردشان احساس کرده اید. مثلا فروشگاه های بزرگ دیجیتالی را با یک وبلاگ شخصی مقایسه کنید. از جمله مهمترین تفاوت ها، طراحی سایت حرفه ای است. اگر پایگاه اینترنتی شما برای تبلیغ آرایشگاه جمع و جور باشد، هزینه طراحی و پشتیبانی سایت هم خیلی زیاد نخواهد بود.
از خدمات گوگل استفاده کنید
موتور جست و جوی گوگل خدمات متنوعی در حمایت از کسب و کار ها ارائه می دهد. مثلا در این سیستم می توانید آرایشگاه خود را به عنوان یک کسب و کار محلی تعریف کنید. با این کار پیدا کردن آدرس، روش تماس و اطلاعات اولیه به شدت آسان خواهد شد. حتی ممکن است با کار روی سئوی سایت، بتوانید آن را به اولین نتایج جست و جوی گوگل منتقل کنید. فرض کنید آرایشگاه شما در غرب تهران است. اگر کسی کلمه آرایشگاه مردانه را در گوگل سرچ کند و موقعیت گوشی او هم در مناطق غربی تهران باشد، این موتور جست و جو به صورت خودکار سراغ آرایشگاه های نزدیک آن محل می رود.
سیاست های تجاری
به مرور زمان با معروف شدن نوبت به جذب مشتری می رسد. مثلا تخفیف های ماهانه، یا خدمات اضافه یا حتی دعوت از افراد معروف برای اصلاح مو در آرایشگاه شما. این ها بخشی از روند تبلیغ آرایشگاه به صورت حرفه ای در فضای مجازی است. اینکه آیا چنین اتفاقی برای شما هم رخ می دهد بستگی زیادی به خودتان دارد. اول اینکه توجه داشته باشید خیلی ها در این مسیر به موفقیت رسیده اند. اینستاگرام پر از صفحه های پر فالوور برای تبلیغات است. در جست و جوی گوگل هم آرایشگاه ها حضور جدی دارند. مسئله مهم کیفیت کار اصلی شما و حرفه ای بودن تبلیغات است. ادامه ی کار با صبر و تلاش ممتد پیش می رود.
جمع بندی
در این مقاله گفتیم که با داشتن یک عملکرد حرفه ای، شما فقط مشتریان خاصی را به آرایشگاه می آورید. گفتیم که اصل قضیه در تبلیغات مجازی و پر بازدید نوین است. دو روش پرطرفدار بین مردم ما، ایجاد صفحه اینستاگرامی خوب و تولید محتوا در سایت های اینترنتی است. در صورتی که بتوانید این فعالیت ها را با توجه به نکات مهمش ادامه دهید، موفقیت خارج از دسترس نخواهد بود.
سوالات متداول راجع فعالیت مجازی برای تبلیغ آرایشگاه
آیا می شود در اینستاگرام تبلیغ آرایشگاه کرد؟
بله. امروزه خیلی از آرایشگاه های مردانه کار اصلی خود را در شبکه های اجتماعی جلو می برند.
چگونه سایت خود را پروموت کنیم؟
طراحی سایت حرفه ای، تولید محتوای با کیفیت و توجه به اصول سئو از اهیمت بالایی برخوردار است.
مهمترین اصل برای پیشرفت صفحه اینستاگرامی کدام است؟
توجه داشته باشید که مردم برای دیدن پست های شما همراه عکس ها و نمونه کارهایتان به صفحه تان سر می زنند. به همین دلیل تصاویر حرفه ای و اصلاح شده از جمله مهمترین اصول پیشرفت در اینستاگرام است.